Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр 3

Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр 3
Сэдэв
Өгөгдлийг тодорхой шинж чанараар эрэмбэлэх, хайлт хийх
Суралцахуйн зорилт
Мэдээллийг төрөл бүрээр эрэмбэлэх, хэрэгцээндээ тохируулан хайлт хийж ялгаж авах
Эзэмших мэдлэг, чадвар
  • Өгөгдлийг тодорхой шинж чанараар эрэмбэлэх, хайлт хийх, тооцоолол хийх, үр дүнг тайлбарлах , ашиглах
  • Эрэмбэлэлт, хайлтын ялгааг тодорхойлох
  • Ялгаатай шинж чанартай мэдээллийг эрэмбэлж, хайлт хийж болохгүйг мэдэх
Түлхүүр үг
Эрэмбэлэлт (Sort), Хайлт (Filter), Шинж чанараар эрэмбэлэх (Custom Sort), Команд, цэс, багана, мөр
Судлах цаг
1 цаг
Багшийн бэлтгэх зүйл
·         Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
·         Ажлын хуудас бэлтгэх
·         ТӨМ (цахим хүснэгт)
·         Үнэлгээний хуудас (help, finish, үнэлгээний хуудас, хүснэгт)
Багшийн анхаарах зүйл
Ø  Сурагчдаар мэдлэг бүтээлгэх дасгал даалгавар боловсруулах
Ø  Мэргэжлийн үг хэллэг хэрэглэх
Ø  Сурагчдыг компьютерийн дугаараар дуудаж гаргахдаа тэдний хүйс, өндөр зэргийг харгалзан үзнэ.
Ø  Эрэмбэлэх, хайх командыг Home болон Data цэснээс 2 аргаар нээн ажиллуулдаг болохыг хэлж өгнө.
Үе шат
Зохион байгуулалт
Үйл ажиллагааны арга хэлбэр
Багш
Сурагч
Ашиглах материал
Удиртгал  
Анхаарлыг төвлөрүүлэх
3 мин
-  Сурагчидтай мэндэлнэ.
-  Компьютерийн дугаараар 6 сурагчийг самбарын өмнө дуудаж гаргана.
-  Жагсаж зогсохыг хүснэ.
-  Биеийн тамирын хичээл дээр яаж жагсаж зогсдог вэ?
-  Эрэгтэй эмэгтэйгээрээ ялгарч жагсахыг хүснэ.
-   Багштай мэндэлнэ.
-   Багшийн хэлсэн дугаартай сурагчид гарч жагсана.
-   Өндөр намаараа жагсаж зогсоно.

 Асуудал дэвшүүлэх
2 мин
-      Ямар ямар хэлбэрээр зогссон бэ?
-      Сурагчдын хариултаас хайлт ба эрэмбэлэлтийн ялгааг тодорхойлох чиглүүлэх асуулт асууна.
-   Жагсаж зогссон.
-   Эр эмээрээ ялгарч жагсаж зогссон.  
-   Сурагчид сууна.

Мэдлэг бүтээгдэх
Асуудал шийдвэрлэх
3 мин
-      Жагсаал
-> Эрэмбэлэлт (өндрөөр) - Sort
      ->Ялгах (хүйсээр) – Filter
Самбарт бичиж тайлбарлан ярилцана.
Хичээлийн сэдвийг сурагчидтай хамтран бичнэ.
Хичээлийн зорилгыг танилцуулна.
-      Сурагчидтай харилцан ярилцах, чиглүүлэх асуулт асуух замаар тухайн асуудлын мөн чанар, шийдлийг хамт эрэлхийлнэ.
ü Дэвтэрт тэмдэглэл хөтөлнө.
Самбар
Шинэ мэдлэг олгох 10 мин
-   Ажлын хуудас тараана.
-   Багш асуултаар чиглүүлэн тусалж асуудлыг шийдвэрлэхэд дэмжлэг үзүүлнэ.
ü Эрэмбэлэлт, хайлт хийх тухай дэлгэрэнгүй мэдээллийг ажлын хуудас ашиглан мэдлэг бүтээнэ.
ü Дэвтэртээ товч тэмдэглэл хөтөлнө.
ü Сурагчид бие биедээ харилцан тусална.
ü Ажлын хуудас №1
Мэдлэгээ бататгах
12 мин
-   Ажлын хуудас тараана.
-   HELP өргөсөн сурагчдад тусална.
-   Багш асуултаар чиглүүлэн тусалж асуудлыг шийдвэрлэхэд дэмжлэг үзүүлнэ.
ü Тухайн даалгаврыг ойлгоогүй эсвэл гүйцэтгэж чадаагүй бол HELP, даалгаврыг амжилттай гүйцэтгэсэн бол FINISH өргөнө.
ü FINISH өргөсөн сурагч тарааж өгсөн үнэлгээний хуудас дээр гүйцэтгэсэн даалгаврын өмнөх дугаарыг бичнэ.
ü Сурагчид бие биедээ харилцан тусална.
Ажлын хуудас №2, Help, finish, үнэлгээний хуудас
Тусгал
Явцын үнэлгээ
2 мин
-       Help өргөсөн сурагчидад багш тусална.
-       Хоосон цаас тараан өгч даалгавар бүрийг хийж гүйцэтгэсний дараа чадсан бол даалгаврын өмнөх дугаарыг бичих байдлаар сурагч өөрийгөө үнэлэх заавар өгч хянана.
-       Нийт сурагчдын үнэлгээг нэгтгэн үнэлгээний хүснэгт дээр тэмдэглэнэ.

ü Үнэлгээ-ний
хүснэгт
Дүгнэлт
5 мин
-      Хичээл дээр гүйцэтгэсэн ажлын талаар дүгнэнэ.
1.    Өнөөдрийн үзсэн зүйлээс аль нь тийм тодорхой биш байв?
2.    Өнөөдрийн хичээлээс юу нь хамгийн хэцүү байв?
3.    Өнөөдрийн хичээлээс хамгийн чухал нь юу байв?
4.    Өнөөдрийн сурсан зүйлээс хамгийн гайхалтай нь юу байв?
-      Сурагчдын анхаарах зүйлсийг хэлж өгнө.
-      Шаардлагатай бол нэмэлт мэдээлэл, зөвлөгөө өгнө.
-       Багшийн асуултанд хариулна.
-       Ойлгоогүй зүйлээ багшаас асууна.

Гэрийн даал-гавар
3 мин
ТӨМ-2. Өөрийн хамаатнуудын мэдээллээр дараах хүснэгтийг хийж ирнэ. Гэхдээ нас хүйсийг бичилгүй орхионо. Учир нь бид дараагийн хичээлээр регистрийн дугаар ашиглан нас, хүйсийг тодорхойлж сурна.
Гэрийн даалгавраа тэмдэглэнэ.
ТӨМ №2.

ТӨМ №2. Гэрийн даалгавар

N  Ургийн овог
Овог
Нэр
Регистрийн дугаар
Нас
Хүйс
1






2






3






4






5







No comments:

Post a Comment